Ta strona używa ciasteczek (cookies), które są niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
X

Dziś: Poniedziałek, 28 lipca 2014 roku. Imieniny: Marty, Olafa » Sprawdź pogodę
Gołdap LiVE Olecko LiVE Sejny LiVE Augustów LiVE Ełk LiVE Suwałki LiVE

radio5
Ustaw jako stronę startową
Zaprzyjaznione strony
Znajdujesz się w: Strona główna » Wiadomości » Wszystko

2011-07-04 16:10:47

''To szantaż''

fotografia
- To szantaż - mówią o stanowisku Kurii Biskupiej mieszkańcy podsejneńskich Berżnik, którzy protestują przeciwko zmianie proboszcza. Ich pikieta pod kościołem trwa już 9 dzień. W tym czasie remontowali świątynię, modlili się i jeździli do Ełku prosić biskupa, aby pozostawił w ich parafii księdza Władysław Napiórkowskiego. Protest, rozmowa z biskupem i wspólna wyprawa autokarem do Ełku nie przyniosły satysfakcjonującego ich rozwiązania. Biskup nie zmienił decyzji o odwołaniu księdza z berżnickiego probostwa. Co więcej, dziś z parafianami skontaktował się telefonicznie ksiądz Antoni Skowroński, kanclerz Kurii Diecezjalnej w Ełku. Poinformował, że jeśli ksiądz Napiórkowski  nie stawi się do jutra w Kurii, to zostanie ukarany suspensą. Suspensa to kara kościelna polegająca na zakazie lub ograniczeniu kapłanom możliwości pełnienia przez nich czynności, na przykład nauczania. Kara grozi księdzu nawet wówczas, kiedy spróbuje wyjechać z Berżnik a mieszkańcy zagrodzą mu drogę. Parafianie są tym oburzeni. Informację od kanclerza traktują jak szantaż. Uważają, że Kuria chce obarczyć odpowiedzialnością za ich protest proboszcza Napiórkowskiego. Parafianie są rozczarowani ale cały czas wierzą, że biskup zmieni zdanie i pozwoli księdzu Napiórkowskiemu pozostać w Berżnikach. Zapewniają, że nie oddadzą swojego proboszcza. Chociaż ich ksiądz nie ma samochodu, zastawili bramę wjazdową na plebanię. Przed wejściem cały czas jest grupa ludzi a tyłem ksiądz nie wyjdzie, bo za plebanią są bagna. 


WIĘCEJ ZDJĘĆ


To-szantaz-do-filmu.JPG


WIĘCEJ NA TEN TEMAT:

"Nie oddamy księdza!"

Parafianie protestują pod kościołem
"Kościół to my!"
Nerwowo w Berżnikach
"Biskup pozostał nieugięty"
Ksiądz ma pięć dni
Protest będzie trwał
Kolejna wizyta parafian z Berżnik w ełckiej Kurii




Fotografie Galeria artykułu:

Nagrania Dźwięki artykułu:

Komentarze Komentarze (88):

K | 2011-07-04 16:37:07

Hahaha...

Ale jajca ! Haha, jajca jak berety... Puśćcie tego księdza skoro chcą i tyle!

ja | 2011-07-04 16:45:38

szok

no teraz to Kuria pojechała po bandzie. Chcecie zniszczyć wiarę w tych ludziach.Wierzący i niewierzący z całej Polski i nie tylko śledzą całą sytuację i wyciągają wnioski.Tym posunięciem Ks. Biskupie na pewno nie przyciągniesz ludzi do kościołów.

prezes zdradzony o świcie | 2011-07-04 17:09:48

nic dodać nic ująć !

stanowisko nieugięte ! JE Mazur uważa jest namiestnikiem P.Boga na rejon diecezji i robi wg własnego upodobania nie licząc się z ludźmi. Na pewno obłoży ekskomunika i karami kościelnymi wszystkich protestujących. Zaprzestańcie !! ,bo będziecie szatanami !!!!

ciekawa | 2011-07-04 17:20:04

ciekawa

niestety nie śledze tych losów od pozątku moze mi ktos w skrócie napisać dlaczego chcą tego księdza- proboszcza odwołać z jego satnowiska- parafi?????

joszko | 2011-07-04 17:23:15

popieram eminencję biskupa

przez te głupie strajki i parodie proboszcz dzieki ludziom moze stracic wykonywania posługi...ludziska opamietajta sie i ksiedza zostawta w spokoju,bo zamiast mu pomoc to jeszcze bardziej zaszkodzita... musi odejsc i tyle...

zofia | 2011-07-04 17:27:31

ha ha

biskup nakazuje... ksiadz nie ma nic do gadki... składał sluby wieczyste,wiec wie co mu wolno a co nie...

as | 2011-07-04 17:29:13

do ciekawej

bo były podobno jakieś braki w administracji... to był PODOBNO główny powód. ale wiadomo- jak ksiadz brał mniej za śluby, chrzty niż w innych parafiach, to i mniej odprowadzał kasy do kurii.. i to się biskupowi nie podobało. Bo Ks. Władysław jest inny niż inni księża i dla Niego jest ważniejsza wiara i ludzie a nie kasa...

Marycha | 2011-07-04 17:41:50

co jest najważniejsze?

Czy rozmawiacie ludzie z księdzem Napiórkowskim? w tej chwili to on powinien zabrać głos i powiedzieć co o tym myśli bo tak to wygląda jakby was podpuszczał. Wiadomo co powie bo nie może sprzeciwić się biskupowi więc nic nie mówiąc popiera protestujących . To tak jak Kaczyński mówi że nie ma nic wspólnego z tymi którzy przychodzą pod Pałac Prezydencki i opluwają przeciwników politycznych a wystarczyło by tylko by pozwiedzał im by przestali a tak jak milczy -znaczy popiera.Przykład idzie z góry.

ola | 2011-07-04 18:20:50

dziwne

dlaczego sam ksiadz oficjlnie nie wypowiedział sie w tej kwestii a ludzie za niego mówia...

zygzag | 2011-07-04 18:37:30

Jesli bisku ustapi da zielone swiatlo innym popaprańcom

By motłoch zaczął rządzić, a nie biskup. Kretyństwo zachowań tych niemądrych ludzi. Biskup to władza od wieków ustanowiona, a wy podwińcie ogony i módl cie się byście nie byli potępieni, mamy kabaret przedni jak ciemnota próbuje wprowadzić swoje rządy.

suwalczanka | 2011-07-04 18:38:09

Modlę się za Was!

Jesteście dzielni i bądźcie tacy nadal!

bolo | 2011-07-04 18:42:23

prawda

Kochani poczytajcie! Biskup siedzi na tronie a przed nim kleczy na kolanach kaplan i przysiega mu wiernosc i posluszenstwo do konca swoich dni.Tak to jest prawda.Dlaczego ? bo w Kosciele nie ma demokracji.Ksiadz i wierni przed biskupem nic nie maja do gadania.Czerwoni spadochroniarze siedza za nasze pieniadze w palacach i caly czas nas doja.Walczmy o dobrych ksiezy i odemokracje w kosciele inaczej poginiemy jak polne myszy

Ikaria | 2011-07-04 19:06:41

Paaanie ludzie,co się dzieje ???

No nie!!!Wielka eminencja,czy tam ekscelencja-pardon za to,że nie znam się na tych szarżach kościelnych-mi się znalazła!!!!Ten biskup to nadęty bufon...a nie jakaś tam ekscelencja.Nie ma żadnego instynktu samozachowawczego ,tylko własne,rozdęte na full...ego(no i nie tylko ego,bo widziałam go w tv,to dostrzegłam,że brzuszysko też ma wzdęte,jak balon.) Ma być tak ,jak "wadza" kościelna uważa...A "wadza"to on.Normalny kabaret,jaja jak berety!!! Człowieku-biskupie ....jesteś tylko człowiekiem pomimo tego tytułu...co ty wyprawiasz,co chcesz udowodnić swoimi durnymi rozkazami... Swoją wielkość,swoją władzę???Uważam ,że jak na razie to tylko...ośli upór,głupotę,brak instynktu zachowawczego i bufonadę na full-maxa potwierdzasz... Panie biskup-powinieneś skupiać,łączyć w stadka te wierne kościołowi owieczki...A Ty ,co robisz???Jak wilk w stadzie owiec działasz... Błędy administracyjne zarzucasz ks.Władysławowi???A u ekscelencji w papierach wszystko w porządku jest???Może trzeba poprosić...Arcybiskupa o dokonanie kontroli... Teraz jest radio,telewizja....msze tam się odbywają,można i w ten sposób się modlić,niekoniecznie w kościele... Co zrobisz panie biskupie,jeżeli wierni z Berżnik przez ciebie właśnie...zaczną się modlić ...w domu,przy radiu,przy tv??? Podcinasz gałąź ,na której siedzisz...Gdybym arcybiskupem była-to już ciebie biskupie by nie było...Działasz na szkodę kościoła,z którym jest coraz ...gorzej...

Elżbieta | 2011-07-04 19:16:26

W stu procentach zgadzam się z wypowiedzią poprzedniczki.

Nie rozumiem biskupa tym bardziej, że Berżniki to niewielka parafia więc co mu szkodzi zostawić tego kapłana z tą garstką ludzi. W Berżnikach nie ma szkoły, są 2 sklepy i kościół. Dla tych ludzi ten właśnie ksiądz jest wszystkim co mają. W pełni ich rozumiem i solidaryzuję się z nimi tym bardziej, że zdaję sobie sprawę iż księża są różni. Czasem ich postawa jest naganna a nadal sprawują władzę w parafiach.

Rozalia | 2011-07-04 19:27:22

Księgi uzupełnione

Z tego co wiem to te błędy i niedociągnięcia administracyjne w księgach zostały już uzupełnione przez parafian, którzy pełnia dyżury przy Kościele.

3+++ | 2011-07-04 19:47:17

Mazur

Przestańcie cyrki odpierdalać i robić z siebie pośmiewisko, rządzili czerwoni było złe do władzy doszli czarni oszwabili państwo z ziemi i im mało bo was upokarzają i się cieszą z tego a z waszych spowiedzi żarty sobie przy kartach i gorzale opowiadają. Kościół to wy nie świątynia czy biskupi, pierścienie, złocenie , szaty, blich i szpan to wy mieszkańcy tych ziem przestańcie prosić a działajcie.Czym jest kościół jak wiernych w nim nie będzie? Jedynie pustym budynkiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

joanna | 2011-07-04 19:54:42

do ikarii

skoro nie masz szacunku do biskupa i obrazasz go publicznie nazywajac nadetym bufonem... to patrz abys w zyciu miała lekko jak drwisz z eminencjii to nie bufon a najwyzsza wladza koscielna... wstyd.

anty klecha | 2011-07-04 19:55:58

Postawa biskupa pociagnie to za soba ze mniej ludzi zacznie chodzic do kosciola

a w tym mniej kasiory nadetym bufonom.Ten pan co zwie sie biskupem jest bez serca ,biedni ludzie tyle czasu waruja przed tym koscilem , czlowieku jesli masz serce zmian zdanie .MACIE SWOICH PASTERZY

Robson | 2011-07-04 19:58:56

Jak biskup chce to wypuście proboszcza ...

proboszcza a gdy przybędzie nowy olejcie go - nie chodźcie do kościoła ... Bóg jest wszędzie i modlić się do niego można wszędzie . Zobaczycie jak szybko biskup przyśle starego proboszcza !!! Kasa jest nade wszystko !!!

yeti | 2011-07-04 19:59:27

tak uwazam

po co gadac takie głupoty ,ze jak biskup odwoła proboszcza to ludzie nie beda chodzic do koscoła,a niech nie chodza... lepsza jedna prawdziwa owieczka niz kilka czarnych owiec w stadzie...modlimy i chodzimy do koscioła dla pana boga a nie dla ksiedza,wiec po co takie banialuki wygadywac...

irena | 2011-07-04 20:01:30

do robsona

smieszny i dziecinny jestes...

WIERZĄCA | 2011-07-04 20:01:42

Brak słów!!!!

śledzę to całe zajście od początku i w tym momencie brakuje mi już sił i słów na to co się dzieje.Ja rozumiem że nie wolno nakazywać nic biskupowi ale Ci ludzie błagają wczoraj rozmawiałam z jedna z parafianek-starsza kobieta-nie mogła aż mówić z żalu dlaczego biskup nie chce zmienić decyzji-przecież tak nie wiele to znaczy.Mówiła, że Ks Napiórkowski jest chory to czy nie można by zrozumiec chociaz tego.....Naprawdę jest to straszne.Najgorsze jest to że i modlitwy i błaganie nie pomagają TO CO MOŻE POMÓC????

lolita | 2011-07-04 20:03:19

szacunek

najwyższa władza kościelna jest papież, a nie biskup. a szacunek ma się do tych, którzy na ten szacunek zasługują. a poza tym, to biskupa nie można obrażać, a Berżniczan można nazywać ciemnota, pospólstwem i mydlarami? Przepraszam bardzo, zarówno oni, jak i biskup są ludźmi, wiec jeśli wymagacie szacunku dla biskupa to miejcie go i dla parafian!

Karolek | 2011-07-04 20:03:57

Ikaria prawdę napisała

Biskup ma duży brzuch i jest pucaty na twarzy. Nie wygląda na kogoś kto żyje w ubóstwie i pości

laps | 2011-07-04 20:05:51

CO MOZE POMOC?

jest lekarstwo debowy kij i ciasne drzwi,zrozumie szybko.

jaaaaaaaaaaa | 2011-07-04 20:06:04

POPARCIE

Popieram Ikarię!!!!!Popieram, popieram i jeszcze raz popieram....i powtarzam jeszcze raz kler odpycha od wiary żeby w dzisiejszych czasach walczyć o Mszę Świętą????Paranoja....A młodzież oglada śledzi to wszystko i skąd ma brac przykład???

mała | 2011-07-04 20:06:43

...

do kościoła możemy chodzić, ale jak na ofiarę nie będziemy dawać, to może wtedy biskup przemyśli swoja decyzję!

patrzacy z boku | 2011-07-04 20:22:45

Do Joanny

kobieto stracilem wiare w ten klan lecz Boga mam w sercu i uwierz mi ze jak tak beda robic to lada moment a koscioly beda puste .Skonczy sie zycie ponad wszystko za kase biednych ludzi .

koko | 2011-07-04 20:26:02

a ja jak obserwuję postep tej sprawy, tzn. brak postępu

to tracę wiarę w autorytet kościoła.

Prawdziwy katolik | 2011-07-04 20:26:20

Z tego widać , że wasza wiara katolicka to" bóg pieniądz "

Jedni nie słuchają swoich przełożonych - biskupa - , drudzy radzą nie chodzić do kościoła , inni nie dawać na tacę . Wszyscy szantażują kościół niedawaniem pieniędzy . Prawdziwi katolicy powinni słuchać swoich pasterzy a nie strajkować . Wy nie wierzycie w prawdziwego Boga i nie uważacie jego namiestników na ziemi '

Były ministrant | 2011-07-04 20:29:33

Berżniki

Szanowni przedmówcy! Czy zauważyliście na fotkach kto protestuje? Oni stracą przez to wiarę!? Jeżeli biskupi są bardziej stanowczy w przypadkach, gdzie proboszcz dopuścił się przestępstwa lub innych niegodziwości hańbiących chrześcijanina albo po prostu oszwabił parafian z zebranej kasy, to nie liczcie, że zmieni zdanie. "koledzy po fachu" darli by z niego łacha. Niech nikt nie liczy na demokrację w kościele (rady pariafialne to ściema i tzw. pic na wodę!), której nie było i nigdy nie będzie. Nie będzie też żadnych reform. To jest zorganizowana grupa przestępcza ukierunkowana na czerpanie zysku poprzez wprowadzanie ludzi w błąd oraz poprzez szantaż psychiczny ( postawisz się, to nie pochowam Cię na parafialnym cmentarzu, nie ochszczę Ci dziecka, nie dopuszczę go do I K.Św. itd. itp.). A więc podwijać ogonki i morda w kubeł.Wszystkiego najlepszego protestującym, dużo wytrwałości oraz porywajcie za sobą młodsze pokolenia, to wtedy będziecie bardziej wiarygodni.

Marian | 2011-07-04 20:37:35

Do prawdziwego katolika

Masz rację - prawdziwi katolicy muszą wiernie słuchać swoich pasterzy- --chodzić do kościoła ---dawać na tacę i nie tylko ---utrzymywać księży , biskupów i Watykan .Co powie im duchowny to jest im święte . Gdzie tu miejsce na strajk ???

iks | 2011-07-04 20:40:23

sejny

Obserwujemy z niedalekich Sejn słuszny protest mieszkancow parafii Berzniki i zadajemy sobie pytanie czy aby biskup jest osobą wierzącą czy hipokrytą? Jeżeli z ambony głosi że wobec Boga wszyscy są równi to dlaczego tak postępuje? Jeżeli mówi że będą policzone uczynki wasze pytam czy ciężko mu było wyjść za próg do starszych ludzi którzy utrudzeni drogą około 100 km jechali do niego? Swięty Tomasz z Akwinu powiedział: kto szkodzi kościołowi popełnia grzech śmiertelny, czy się biskup z tym liczy? Według nas tak rządził władca Hammurabi oko za oko ząb za ząb mściwością biskup daleko nie zajedzie. Na koniec mamy pytanie ile miliony wiernych trzeba aby biskup zszedł na ziemię?

Lolita | 2011-07-04 20:41:05

Czy oni są ateistami ?

Wierzący nie będzie występował przeciw swojemu biskupowi - namiestnikowi bożemu w diecezji .

z okolic sejn | 2011-07-04 20:48:34

Prawdziwi katolicy powinnisluchac swoich posterzy

i brac z nich przyklad .TYLKO JAKI PYTAM?Znalem jednego spoczywa juz chyba w pokoju , ciekawy ten pan byl mesia potrafil po pijaku zostawic a podwladny szukac musial a i z kobietami tez wywijal cyrk ,bral wsio co popadlo .I jakos nikt go nie ruszal z tej parafi .

aaaaaa | 2011-07-04 20:49:45

Myślałam, że biskup z racji tego, że otrzymał władzę od samego Ojca Świętego, to człowiek dobry, mądry, ondarzony intuicją, służący nie tylko Bogu ale i ludziom

W błędzie byłam. Tu już nie chodzi o ten protest ale teraz wiem, że na wyrozumiałość biskupa - mianowanego na to stanowisko przez samego papieża nie ma co liczyć. I wiem, że nie ma co pisać skarg np. na księży co mają dzieci, bo to by nic nie dało.

nawiedzony | 2011-07-04 21:14:50

a moze laps dobrze pisze z tym kijem

sprobowac mozna

Patryk | 2011-07-04 21:18:22

hy

Gadajcie z papieżem :D

WhiteStock | 2011-07-04 21:20:38

Co pisze Wikipedia o Biskupie?!

że "Na wszystkich tych urzędach biskup działał aktywnie i dyplomatycznie, starał się znaleźć wspólny język z miejscowymi władzami państwowymi i kościelnymi" Wolne żarty, trzeba z edytować artykuł bo mija się z prawdą!

:) | 2011-07-04 21:24:29

Rozmowa z papieżem:

Wysłucha wiernych, uśmiechnie się od ucha do ucha i odpowie "Posthafiam fszyskich pielkszymóf s Polski".

człowiek | 2011-07-04 21:25:39

Sztuka w jednym akcie - pod tytułem jak przed wiekami

Postacie: w roli Pana Boga - Pan Bóg, W roli Adama i Ewy - mieszkańcy Berżnik, w roli węża - wąż jak zwykle tylko że teraz ma lepsze maskowanie, w roli jabłka posada proboszcza, W roli Archanioła pilnujacego pożądku - Jego Eminencja ksiądz Biskup, ...................................................................................Wszystko jest tak jak kiedyz wąż namówiłe niewiastę zbuntuj się przeciw Bogu i jego Sługom, weź władzę nad jabłkiem, czyli stołkiem proboszcza , może nie zjesz go jak twoja pramatka ale przyjadą z Radia 5 i będą zdjęcia ci robić i sławna się staniesz. Kobieta jak kobieta szybko swego chopa przekonałaże to przecież oni pwinni wziąć stołek w posadę i posadzić tyam kogo im się podba a wtedy cała władza , nie tylko wtemacie stołka , ale i cała mądrość wejdzie w ich posiadanei a przy okazji popularnośc wielka będzie i każda wieśniaczka ze wsi okolicznych będzie wiedziała jak sa dzielni, i jak piękni bo te zdjęcia na portyalu radia 5................................... I co było dalej???..........................................Przyszedł dobry bóg i popatrzył na ten cyrk i rzekł do sługi swego Biskupa......................................................................................................................... Kto ma w domu pismo święte i czyta je czasem to szybko może znaleźć co było dalej................................................................JEDNO WAM TYLKO POWIEM LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIE WRACAJCIE DO DOMÓW I MÓDLCIE SIE O ODZYSKANIE ROZUMU MIŁOSCI POKORY WIARY I NADZIEII, CZEGO Z CAŁEGO SERCA ŻYCZĘ

lidia | 2011-07-04 21:28:30

do karolka

a co ty tak zazdroscisz biskupowi,ze mu sie dobrze powodzi i ma duży brzuch sam drogi karolu startuj na biskupa zobaczysz jaki to lekki kawałek chleba a potem my ciebie skrytykujemy.

mała | 2011-07-04 21:36:31

do Lolity

my nie występujemy przeciw biskupowi, ani przeciw kościołowi, ani przeciw komukolwiek innemu! My występujemy przeciwko JEDNEJ, NIESŁUSZNEJ DECYZJI biskupa. Występujemy w obronie prawdy i dobra!

iza | 2011-07-04 21:36:38

paranoja

widac jaka co niektorych jest wiara,biskupa co niektorzy nadetym bufonem nazywaja,groza,ze do koscioła chodzic nie beda,na tace dawac... widac co poniektorzy jacy katolicy podszywani jak biskup daje afront to juz nadety bufon... chore i smieszne

Elżbieta | 2011-07-04 21:39:53

Każdy kawałek chleba jest ciężki, nie tylko kawałek chleba biskupa.

Droga lidio trochę szacunku do ludzi, wszystkich ludzi. Nie tylko posługa biskupa to ciężki kawałek chleba. Ciężki kawałek chleba jedzą wszyscy, którzy pracują, często fizycznie, muszą się utrzymać i utrzymać swe rodziny za marne grosze. To jeszcze cięższy kawek chleba.

jerzy | 2011-07-04 21:40:15

do małej

dziewczyno a czy ktos cie zmusza na sle bys na tace dawała,takiegoz obowiazku nie ma,smieszna jestes... nie chcesz nie dawaj.

uczennica | 2011-07-04 21:46:04

tak uwazam

po co te stajki,po co te demonstracje '''''''''''''''''''''''''''

ATEISTA | 2011-07-04 21:49:08

STOP Z PEDOFILAMI

APELUJE O ATEIZM

ateisci | 2011-07-04 21:52:21

ateisci

jego ekscelencja jestesmy my a on jest jak smierdzace gowno

Nina | 2011-07-04 22:00:27

Berżniczanie działacie tak, że zaczynam wierzyć.

Nie w kościół ale w dobro, racje i prawdę, której Wy się trzymacie.Kościół i poczynania wszelkich jego przedstawicieli przez szereg lat odstraszyły mnie skutecznie od wiary zarówno w nich jak i w samego Boga. Teraz dzięki Wam zaczynam wierzyć w godność i mądrość szarego człowieka.

zofia | 2011-07-04 22:03:19

do kosmity

ależ żeś mądry,aż słow brak.

ala | 2011-07-04 22:17:39

Zamiast wdzięczności

Berżniczanie dziękujcie Bogu, ks. Biskupowi, że dane Wam było poznać ks. Władysława. To ks. Biskup' nie pytając Was" dał Wam na kilka lat tego kapłana. W wielu parafiach nie podoba się wiernym, gdy ks.biskup "zabiera" dobrego księdza. Przychodzi następny i okazuje się, że jest niezły, a nawet lepszy.

Ikaria | 2011-07-04 22:23:39

To do joanny z 19:54:42 i innych ,którzy potępili mnie za to,że nazwałam biskupa nadętym bufonem...

Mam już parę krzyżyków na karku,trochę w tym żywocie przeżyłam...i złego i dobrego... Wiem jedno,że w tym żywocie nie ma nic za darmo,"za darmochę ani trochę"... Na wszystko człek pracuje...I na życie,i na przeżycie,i na emeryturkę ,jaka by ona nie była...To takie rzeczy dla ciała... Na autorytet,na szacunek,na dobre imię...też się pracuje przez całe życie. Uważam,że skoro parafianie z Berżnik tak bronią swojego duszpasterza Władysława,to widać gołym okiem ,że ten ksiądz solidnie zapracował na ...autorytet i szacunek i to trzeba uznać i docenić. A skoro biskup...zarówno jako Jego zwierzchnik,ale i jako człowiek ...nie dostrzega tego i uważa ,że wyłącznie on ma rację,bo ma władzę,to uważam ,że jest człowiekiem ...po prostu głupim,nadętym bufonem...w dodatku działającym przeciwko sobie,przeciwko kościołowi. To jest mądre??? Bóg jest wszędzie-jak ktoś wcześniej napisał...Można się do Niego modlić wszędzie -nie tylko w kościele... Taka jest moja ocena i masz prawo joanno się z nią nie zgadzać,ale ja mam również prawo do własnego zdania. Jak dotąd żyje mi się lekko,łatwo i przyjemnie-czego i Tobie serdecznie życzę...

joł | 2011-07-04 22:34:59

do kosmita

puknij sie w potylice

obrzydliwie bogaty | 2011-07-04 22:49:58

czytam i oczom nie wierzę

ten proboszcz z Berżik nie ma swojego samochodu?? No nie mogę! To biskup miał rację, że go wywalił z tej parafii! Co to za proboszcz bez wypasionej bryki?! Od razu wywalić takiego a dać tam takiego co ma! Ot i mądrość biskupia!

rafał | 2011-07-04 22:52:44

ten ksiądz jest niepełnosprawny?

Siedzi na plebanii biernie przyglądając się jak ludzie zrobili z niego złotego cielca. Biskup każe - powinien odejść. Zna zasady. Parafia powinna być mentalnie przygotowana na takie zmiany. Nikt mu krzywdy nie robi - dostanie inną pracę, pewnie lepszą niż siedzenie w tak małej wsi. Petycje do biskupa podpisało ok 1000 osób, a parafia ma coś koło 500. Dziwne, prawda? Czyżby mieszkańcy cmentarza też sie dopisali, i niemowlęta również?

lolita | 2011-07-04 22:59:58

do obrzydliwie bogatego i do Rafała

Ksiądz miał samochód, ale sprzedał, żeby spłacić długi parafii przed swoim odejściem. Czy inny ksiądz na Jego miejscu postąpiłby tak samo i sprzedał swój własny samochód? Szczerze wątpię... A poza tym, czy praca w hospicjum, w takim zamknięciu i raczej niepozwalającym na rozwój miejscu, jest lepsza niż probostwo w jakiejkolwiek parafii? Moim zdaniem, to jest niesłuszna kara. A parafia liczy trochę ponad 1000 mieszkańców, a nie żadne 500, nie wiem, skąd takie błędne informacje masz Rafale...

kosmita | 2011-07-04 23:04:26

do lolity

jestes super

ada | 2011-07-04 23:17:34

do Ikarii

Popieram Ikarię.

kosmita | 2011-07-04 23:19:04

do lolity

sorry pomylilem sie jestes za batmanami to nie moja liga wiec nie gramy do jednej bramki bye bye sram na kler darmozjadow

kosmita | 2011-07-04 23:28:08

do ADY I IKARII

popieram was w 100% teraz bez pomylki

admini | 2011-07-04 23:38:03

Ty kosmita

komentarze twoje ktos przeczyta zdziwisz sie jak zapukaja chlopaki i pociagna do paki .

kosmita | 2011-07-04 23:52:18

do admini

jest demokracja i kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie i przekonanie wiec nie zyj w szoku admini

zes | 2011-07-05 05:26:32

precz z Mazurem

Mazura dawno powinni wypedzic a Elku,tak jak to zrobili Ruscy,sam nie zle grzeszy a chce rozgrzeszac innych.Wyslijcie do Elku TVN i zaraz dowiemy sie co Pan Biskup ma na sumieniu...

Plastik | 2011-07-05 06:58:54

Nie ma samochodu?:)

Jak Ksiądz nie ma samochodu!?Jak Ma!! jednego Vw Sharana rozbił w zelwie,to kupił drugiego w tym samym kolorze,z tym że nowszego,bo po liftingu.a i oplem jakimś czasami jeździ...nie wiem skąd dziennikarze biorą te bzdury...

AP7 | 2011-07-05 07:32:37

W ŁAPE DLA MAZURA PARE TYS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I BEDZIE KSIADZ NA MIEJSCU I MAZUR ZADOWOLONY!!!!CO MU Z PIKIET JAKIS JAK NA HAJS CZEKA!!!!

xyz | 2011-07-05 08:07:31

koperta

Nasz wielebny z Wieliczek nazywa go putinem, ale mówi ,że Mazur nic mu noe zrobi bo otrzymuje grubą koperte na czas, wy też tak zróbcie.

cywil | 2011-07-05 08:42:49

Księże Władysławie WITAMY W CYWILU

Wyższa hierarchia kościelna zastanawia się zapewne co zrobić z Mazurem. Tak jak w każdej strukturze, jak poleci Mazur inni też mają się czego bać. Na Bzdaku podejrzewanym przez wielu za sprawcę całego zamieszania też musi skóra cierpnąć. W obecnej nie najlepszej sytuacji kościoła w Polsce taka parafia jak Berżniki wraz z parafianami to rzadki pozytywny przykład KK. A tu co? Wydaje się, że Mazur zbyt długo miejsca nie zagrzeje w Ełku, chyba, że KK po raz kolejny strzeli sobie gola. Amen

zainteresowany.. | 2011-07-05 08:45:24

kłamstwa i tylko kłamstwa.

Ksiądz Władysław od roku bierze taniej za usługi kościelne.wszyscy wiedzą ile brał do początku.a jak krótko koło zadka się zrobiło to zszedł a ceny.a ja mam propozycję,może zorganizować pikietę osób które maja już dość tego proboszcza i dość tych cyrków pod kościołem..?ale ,,własny cyrk,własne małpy.."

tadeusz | 2011-07-05 09:04:19

nie zgadzam się z ikarią

zrozum jedno na tym polega posługa księdza,ze dozywotnio nie siedzi w jednym kosciele,składał sluby wiec wie ,ze tak jest,skoro mu to nie odpowiada niech zrzuci sutannę i wtedy niech robi sobie co chce,jak narazie jego szefem jest biskup to on zadzi a nie ksiasz z berznik.

ja wiem | 2011-07-05 09:05:31

Jeszcze trochę i przerodzi się to w protest przeciwko kościołowi - ogólnopolski

i co wtedy?

roksana | 2011-07-05 09:10:32

kasa to nie wszystko

brałam ślub w jednym z kosciołów w ełku i dałam za ślub co łaska bo nie stać mnie na więcej było ,ksiądz słowa nie powiedział,takze nie mowcie mi ,ze to kasa im najwazniejsza.,zas kolezanka jak chrzciła dziecko swoje,przy okazjii slub brała też dała co łaska bo mąż 1 żywiciel rodziny 1200 zarabia.

viola | 2011-07-05 09:15:28

o biskupie ełckim

nie raz miałam styczność z eminencją biskupem,bardzo miły,serdeczny człowiek,zawsze porozmawia,uśmiechnie się,więc jak czytam te oszczerstwa w jego kierunku tak sobie myślę,boże słyszysz a nie grzmisz... świat schodzi na psy,co niektórzy nie mają żadnych zasad ani wartości moralnych...bez komentarza smutne ale prawdziwe.

ALSK | 2011-07-05 09:28:25

UWAGA !!!! WIELE TEKSTÓW JEST PISANE PRZEZ TĄ SAMĄ OSOBĘ !!!!!!!!!!!!! CZYŻBY EŁCKA ELITA ????

viola | 2011-07-05 09:15:28 o biskupie ełckim nie raz miałam styczność z eminencją biskupem,bardzo miły,serdeczny człowiek,zawsze porozmawia,uśmiechnie się,więc jak czytam te oszczerstwa w jego kierunku tak sobie myślę,boże słyszysz a nie grzmisz... świat schodzi na psy,co niektórzy nie mają żadnych zasad ani wartości moralnych...bez komentarza smutne ale prawdziwe. zainteresowany.. | 2011-07-05 08:45:24 kłamstwa i tylko kłamstwa. Ksiądz Władysław od roku bierze taniej za usługi kościelne.wszyscy wiedzą ile brał do początku.a jak krótko koło zadka się zrobiło to zszedł a ceny.a ja mam propozycję,może zorganizować pikietę osób które maja już dość tego proboszcza i dość tych cyrków pod kościołem..?ale ,,własny cyrk,własne małpy.." roksana | 2011-07-05 09:10:32 kasa to nie wszystko brałam ślub w jednym z kosciołów w ełku i dałam za ślub co łaska bo nie stać mnie na więcej było ,ksiądz słowa nie powiedział,takze nie mowcie mi ,ze to kasa im najwazniejsza.,zas kolezanka jak chrzciła dziecko swoje,przy okazjii slub brała też dała co łaska bo mąż 1 żywiciel rodziny 1200 zarabia.

cielęcina | 2011-07-05 09:38:20

do ALSK

A skąd wiesz, że przez tą samą osobę? Grafolog ci to potwierdził? Hehe.

malgo | 2011-07-05 10:00:45

do cielęciny

bo śmierdzi tak samo. do violi, roxany jezeli bierzesz co łaska - to wylecisz jak ks. Władysław.

ALSK | 2011-07-05 10:24:33

do cielęcina

poruszaj swoją główką i pomyśl, skąd można wiedzieć ? w sieci nie jesteś anonimowy i zawsze pozostawiasz posobie ślad. Nieprawdaż ?

Wiarus49 | 2011-07-05 10:26:01

Rozsierdzilicie Jego Emionencjo-ekselencję Arcypasterza i Arcykapłana....

I kto wam teraz bedzie dzieci bierzmował? Przecież bez tego nie dostąpią życia wiecznego i wiekuistego...Pan biskup, znaczy Ekselencja ma taką władzę od Panbuka że jest władny zamknąc wam dostep do nieba na zawsze i przekierwac was parafianie do ognia piekielnego... Wiec uwazajcie z kim pogrywacie,Jego Eminencja Arcykaplan Mazur to nie troki od kaleson!

ja | 2011-07-05 10:37:30

zmiana

Żeby nie było takich cyrków w KK powinno się wprowadzić kadencyjność dla Biskupów i Proboszczów np. 5 lat i zmiana, a nie tak jak obecnie, jeden jest nawet kilkadziesiąt lat na tej samej parafii, a inny 2, 3 lata i zmiana, nie zawsze wiadomo z jakiego powodu.

xyz | 2011-07-05 10:41:11

do ali

masz racje alu.

malgo | 2011-07-05 10:55:40

....

władzę to moze Biskup ma ale nie nad nami. Naszczęście mamy jeszcze rozum i to od samego Pana Boga i potrafimy odróżnić dobro od zła, a Biskup też niech w końcu pójdzie po rozum, bo chyba gdzieś po drodze go zgubił.

Wiarus49 | 2011-07-05 12:42:05

I tak to wszystko na nic!

Jedynym i prawdziwym bogiem jest bog Czukczow i Kalmukow - Bambaryla. To bog msciwy , krwawy i nie zna litosci. Bardzo lubi pastwic sie nad delikwentami ktorzy maja za idoli starozytnych bozkow semickich.Powoduje spadanie samolotow prezydenckich, powodzie i gradobiacia Wiec uwazajcie kochani chrzescijanie:)

Weirząca w Boga, nie księży | 2011-07-05 13:40:57

!!

właśnie przez takie zachowanie biskupa można zrazić się do księży, uparcie walczy o swoje, bo dogadał sie z bzdaczkeim któremu za mało kasy szło z ślubów itd. jeśli ks. Napiórkowski jest dobrym proboszczem to gdzie sens i logika go przenosić?! co jak co ale on napewno jest ksiedzem z powołania, napewno nie ma dzieci tak jak wielu innych księży, ba, pewnie nasz biskup gdzies jakies ma. przez takich do kościoła sie nie chce już chodzić, przecież Bóg nie słucha wiernych TYLKO w kościele ale jest zawsze z nami, więc nawed w domu można się modlic, a i ofaiary sie wtedy nie da na sobotnie orgie księży. ks. Napiórkowski zrobił tyle dla berżnik co żaden poprzedi, odremontował kościół (zabytkowy) i plebanie, rozumie wiernych, niech mu w końcu bp odpuści bo sam pochodz z biednej rodziny ale jak dochapał sie władzy to nawet do sąsiadów nie zagadał a matka wielece pani sie zrobiła chociaz na chleb nawet nie mlieli

Annnn | 2011-07-05 14:00:28

szok

I dziwią się że ludzie nie chodzą do kościoła, ja wcale się nie dziwie. w tych Kościołach to obłuda i pranie mózgu....

Agata | 2011-07-05 14:17:43

Ksiądz podobno zostaje

Ksiądz podobno zostaje

f | 2011-07-05 14:19:38

jak to zostaje ?

jak to zostaje ?

Agata | 2011-07-05 14:25:40

...

Teraz doszły do mnie wieści sprzed kościoła, że zostaje, nic więcej nie wiem, jak się dowiem to dam znać.

**** | 2011-07-12 12:27:16

Sakramenty na sprzedaż?

Zastanówmy się najpierw dlaczego i przez kogo ta cała afera z księdzem? A może szanownemu księdzu proboszczowi z Sejn przeszkadza że większość Sejneńczan idzie do Napiórkowskiego po sakramenty gdyż prb.Bzdak to materialista i taką kasę kroi że masakra i zacznijmy też od tego że dzisiaj nie wpuścił do kaplicy pielgrzymki Berżnickiej a kwiaty kazał zakonnicy wyrzucić .!!! No i jaki ksiądz tak robi!

Dodaj komentarz Dodaj komentarz:

* Uzupełnij pola oznaczone gwiazdką

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Radio5.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogoszenia specjalne

Jazda konna ( Suwałki , Augustów )


fotografia

Zapraszam na naukę jazdy konnej w kameralnej stajni. Dysponujemy łagodnymi końmi idealnymi dla...

zobacz ogloszenie